In de bruisende wereld van de horeca, waar gastvrijheid en sfeer de sleutel zijn tot succes, draait alles om het creëren van een onvergetelijke ervaring voor uw gasten. Een belangrijk aspect van deze ervaring is het uiten van uw unieke merkidentiteit. De uitstraling van het gebouw, de vriendelijke behandeling van het personeel en de kwaliteit op tafel zijn bepalend voor een positieve recensie. Echter zijn het de kleine details die het grote verschil maken!
Het is natuurlijk fijn dat je op een vriendelijke en informele wijze wordt behandeld door het personeel wanneer je het restaurant binnen komt lopen. Het is het eerste contact dat gelegd wordt. Zorg er daarom voor dat uw personeel er netjes en verzorgd bij loopt. Personaliseer de overhemden en schorten met het logo van uw restaurant.
Zorg ervoor dat de tafels netjes gedekt zijn en leg de drankenkaart of de wijnkaart alvast klaar. Maak onderscheid en laat deze op duurzaam of bijzonder papier afdrukken. Een subtiele manier om het logo nog vaker terug te laten komen is op de servetten. Laat servetten bedrukken met persoonlijke boodschap of gewoon met het logo van uw restaurant.
Wanneer de wijnkaart uitvoerig wordt bestudeerd is het een leuk idee om daar meer over te vertellen of juist een aantal wijnen te laten proeven. Als ondernemer de kans om een duurdere fles te verkopen, terwijl het voor de gasten fijn zal voelen om de lekkerste wijn uit te kiezen.
Ga voor elegante personalisatie en laat wijnglazen bedrukken met logo. Je kunt deze wijnglazen graveren of met kleur bedrukken. Wanneer je foto’s maakt van het gezelschap aan tafel komt jouw logo op de glazen regelmatig terug. Deze foto komt ongetwijfeld thuis op een mooie plek te hangen, waardoor de associatie met jouw restaurant en de gezellige avond met lekker eten snel weer boven komt. Die mensen komen ongetwijfeld snel weer bij je terug!
Hoogwaardig drukwerk biedt dus de mogelijkheid om meer positieve reacties en recensies te behalen en om een blijvende indruk achter te laten. Als ondernemer in de horeca begrijp je dat elk detail telt, dus werk een plan uit waarbij alle gasten meerdere keren in aanraking komen met jouw merk en/of logo. Dit kun je goed zelf visualiseren door als gast je eigen restaurant binnen te lopen en alle mogelijke touchpoints in kaart te brengen.
Een consistente merkidentiteit is van vitaal belang voor het opbouwen van herkenbaarheid en vertrouwen bij de gasten. Elk stuk drukwerk, van servetten tot wijnglazen en ander promotiemateriaal, moet naadloos op elkaar aansluiten om een samenhangende uitstraling te creëren. Dit zorgt voor een professionele en gedenkwaardige indruk die uw gasten bijblijft. Door te investeren in drukwerk, wordt jouw identiteit versterkt en kun je zelfs een loyale klantenkring opbouwen.
De kleine details maken vaak het grootste verschil in de horeca. In de horeca draait alles om het leveren van een unieke gastervaring. Drukwerk biedt de kans om deze ervaring naar nieuwe hoogten te brengen. Denk aan gepersonaliseerde menukaarten, placemats of tafelnummers met uw eigen ontwerp en branding. Deze kleine, maar opvallende details dragen bij aan de algehele beleving van uw gasten en laten zien dat u aandacht heeft voor hun comfort en genot. Overweeg om het verschil te maken met duurzaam drukwerk. Geef je bedrijf op een bewuste manier een boost met duurzaam drukwerk en maak een milieubewuste keuze.